Parfemi

Parfemi su mnogo više od mirisnih kapljica koje nanosimo na sebe - oni su izraz ličnosti, emocija i stila. Od prvih mirisnih esencija koje su koristili drevni Egipćani, pa sve do današnjih luksuznih bočica koje krase naše police, parfemi su putovali kroz vekove i kulture, donoseći notu elegancije i sofisticiranosti u svakodnevni život.

Izdvojeni brendovi

347 proizvoda u kategoriji Parfemi

347 proizvoda

Parfemi kroz vekove: istorija, nastanak i razvoj popularnosti

Parfemi su, kao sredstvo izražavanja i deo kulturnog nasleđa, kroz vekove igrali važnu ulogu u svakodnevnom životu. Od prvih civilizacija, miris je bio snažno povezan sa religijskim ritualima, duhovnošću i aristokratijom, čineći parfeme simbolima bogatstva i društvenog statusa. Najraniji tragovi parfema nas vode u drevni Egipat, oko 3.000 godina pre nove ere, gde su mirisni balzami i ulja igrali ključnu ulogu u svakodnevnim ritualima, ali i obredima posvećenim bogovima. Egipćani su smatrali da mirisi imaju božanska svojstva pa su tako korišćeni i tokom mumificiranja.

Prva poznata parfimerka bila je Tapputi, žena koja je živela u Mesopotamiji oko 1200. godine pre nove ere. Ona je koristila cveće, smolu, mirise esencijalnih ulja destilovane kroz primitivne alate, kreirajući mirisne mešavine koje su se koristile u ritualima i obredima. Njene metode se smatraju začetkom umetnosti spravljanja parfema, koja se kasnije širila kroz antičke civilizacije.

Parfemi su postali popularni i među Grcima i Rimljanima. Grci su razvili sofisticirane metode pravljenja mirisa, koristeći ružu, ljiljan, lavandu i cimet, dok su Rimljani širili mirise širom Mediterana. Parfemi su se često koristili u javnim kupatilima, tokom svečanosti i na banketima. Zlatno doba parfema nastaje u Francuskoj pod vladavinom kralja Luja XIV. Tada su parfemi korišćeni u sve prilike, pa čak i za maskiranje neprijatnih mirisa u Versaju. Kralj Luj XIV, poznat kao "Kralj Sunca", je voleo mirise do te mere da je tražio uvek sveže cveće u svom dvoru tokom proleća i leta. Tokom 18. veka, Grasse, grad na jugu Francuske, postao je centar svetske proizvodnje parfema. Tada počinje zlatno doba parfema kada nastaju i prve specijalizovane parfemske kuće, poput Guerlain-a, čime je postavljen standard modernog parfimerstva.

Sa industrijskom revolucijom parfemi su postali dostupniji široj populaciji. Počela je proizvodnja mirisa u velikim količinama, kao i upotreba sintetičkih mirisa. Parfem "Chanel No. 5", lansiran 1921. godine, je postao ikoničan parfem zahvaljujući jedinstvenoj upotrebi aldehida, hemijskih spojeva koji su doprineli svežini i trajnosti mirisa. Danas parfemi nisu samo luksuzni proizvodi već su i deo svakodnevnog života i identiteta. Imamo pristup različitim spojevima, notama i jedinstvenim mirisnim kompozicijama. Parfemi su postali sredstvo za izražavanje ličnog identiteta, a trend personalizovanih mirisa sve više dobija na popularnosti.

Kako se prave parfemi?

Izrada parfema se danas smatra posebnim umetničkim zanatom i malo je onih koji se bave ovim poslom. Za njega je potrebna preciznost, kreativnost i duboko razumevanje hemijskih procesa. Kombinovanjem različitih esencija, sastojaka i mirisnih komponenti, parfimeri kreiraju jedinstvene mirisne kompozicije koje izazivaju emocije, prizivaju sećanja i izražavaju stilove. Proces izrade parfema se odvija u nekoliko faza.

Sastojci parfema dolaze iz različitih izvora - prirodnih i sintetičkih - i dele se na takozvane mirisne note. Svaka nota ima svoju funkciju i određuje kako će se parfem razvijati na koži i koliko dugo će trajati. Prirodni sastojci parfema se dobijaju iz cveća, voća, drveća i smola, a najpoznatije su cvetne esencije poput ruže, jasmina i lavande i koriste se u klasičnim i modernim parfemima. Citrusne note su takođe česte, a obično su to limun, narandža i bergamot koji parfemu daju svežinu i lakoću. Začini poput cimeta, karanfilića i vanile dodaju toplinu i dubinu mirisu, dok drvene note, poput sandalovine i cedra čine osnovu mnogih muških parfema, dodajući mu bogatstvo i dugotrajnost.

U prošlosti su korišćene esencije dobijene iz životinja, kao što su ambergris (dobijen od kitova), mošus (iz mošusnog jelena) i cibet. Danas, iz etičkih i ekoloških razloga, sastojci poput ovih su zamenjeni sintetičkim verzijama koje verno oponašaju originalne mirise. Savremena parfemska industrija koristi sintetičke sastojke pomoću kojih se kreiraju složeni mirisi koji nisu prisutni u prirodi. Sintetički mirisi su često dugotrajniji, pristupačniji i ekološki prihvatljiviji.

Prvi korak u proizvodnji parfema je ekstrakcija mirisnih esencija iz biljaka i cveća. Ovo se može sprovesti na nekoliko načina: destilacijom, ekstrakcijom i ekspresijom. Destilacija je najstarija metoda koja uključuje kuvanje biljnih materijala na pari kako bi se odvojile mirisne molekule i konvertovale u esencijalno ulje. Ova metoda se često koristi za cvetne esencije, začine i bilje. Ekstrakcija se koristi kada destilacija može uništiti mirisne molekule. Biljni materijali se potapaju u rastvarače, kao što su etanol ili petrolej, koji izdvajaju esencijalne ulja. Rastvarač se uklanja na kraju procesa, ostavljajući čist mirisni ekstrakt. Ekspresija se koristi za citrusne plodove kao što su limun i narandža, gde se esencijalno ulje dobija pritiskom ili “ceđenje” kore. Neki parfemi uključuju i proces maceracije gde se biljni materijali potapaju u baznom ulju ili alkoholu na određeno vreme kako bi oslobodili mirisne molekule. Nakon što su esencijalna ulja i ekstrakti pripremljeni započinje faza mešanja, gde se kombinuju različite note kako bi se stvorila jedinstvena kompozicija.

Ovaj proces je izuzetno važan i zahteva stručnost i kreativnost. Gornje note su one koje se osećaju prve nakon nanošenja parfema. Obično su to lagani, sveži mirisi koji brzo isparavaju sa kože, poput citrusa ili laganih začina. Srednje ili srčane note se razvijaju nekoliko minuta nakon nanošenja i čine suštinu mirisa, uključujući cvetne, voćne i zelene mirise. Bazne note su one najdugotrajnije i najintenzivnije i zadržavaju se satima nakon nanošenja, pružajući mirisu trajnost. Ove note često uključuju drvene, amber i mošusne arome. Nakon mešanja, parfem se ostavlja da odleži kako bi se svi sastojci sjedinili i razvili konačan miris. To odležavanje može trajati od nekoliko dana do godinu dana, u zavisnosti od kompleksnosti formule. Tokom ovog perioda, parfimer proverava stabilnost i kvalitet mirisa, jer se esencije mogu menjati tokom vremena.

Poslednji korak u pripremi parfema je razblaživanje. To se obično vrši u etanolu ili drugom alkoholu, u zavisnosti od koncentracije koju proizvođač želi da postigne. U zavisnosti od koncentracije, danas na tržištu imamo: Parfem - najkoncentrovaniji oblik, sadrži oko 20-30% mirisnog ulja i traje najduže, Eau de Parfum (EDP) - Ima koncentraciju od 15-20% i traje oko 6-8 sati, Eau de Toilette (EDT): Sadrži 5-15% mirisnog ulja i traje 3-4 sata i Eau de Cologne: Sadrži 2-5% mirisnog ulja i obično traje do 2 sata. Nakon što parfimer postigne željenu koncentraciju, parfem se filtrira kako bi se uklonile sve nečistoće, a zatim se puni u bočice i pakuje.

Šta su niche parfemi?

Niche parfemi predstavljaju posebnu kategoriju luksuznih parfema, koja se izdvaja od mainstream parfemske industrije svojim umetničkom pristupom. Karakteriše ih pažljiv izbor sastojaka i fokus na unikatne, često kompleksne mirisne kompozicije. Za razliku od komercijalnih parfema koji se proizvode u velikim količinama i za široko tržište, niche parfemi su često kreirani u manjim serijama i namenjeni su ljubiteljima mirisa koji teže autentičnosti i ekskluzivnosti.

Ovakve parfeme prave kuće koje se bave umetnošću parfimerstva, kao što su Amouage, Creed, Serge Lutens i Maison Francis Kurkdjian. Niche parfemi su poznati po korišćenju kvalitetnih i neobičnih sastojaka poput oud drveta, ambergrisa, irisa ili cveta tuberoze, što im daje izrazitu dubinu i bogatstvo. Kompozicije ovih parfema su obično složene i imaju naglašene kontraste i neočekivane prelaze između nota, zbog čega zahtevaju strpljenje i pažnju onih koji ih nose. Upravo zbog toga, mnogi niche parfemi nisu uvek prepoznatljivi kao prijatni i često zahtevaju "vreme da se zavole," ali su zato snažan izraz ličnog stila i ukusa.

Kupci ovih parfema su istinski poznavaoci mirisa koji traže neobične mirisne profile i spremni su da investiraju u luksuzni proizvod sa snažnim identitetom. Niche parfemi odolevaju masovnoj proizvodnji i pružaju svojim korisnicima autentičan i personalizovan mirisni doživljaj.

Najčešće note u parfemima

Današnji parfemi se sastoje iz složenih mirisnih nota koje su pažljivo osmišljene kako bi stvorile harmoničan i dugotrajan miris. Svaka od nota - gornje, srednje i bazne - ima svoju ulogu u parfemu, određujući kako će se miris razvijati od trenutka kad se nanese pa sve dok potpuno ne ispari.

Gornje note su one koje se prve osete kada nanesemo parfem. One su lagane, sveže i obično ispare u roku od 15 - 30 minuta. Gornje note obično stvaraju prvi utisak o parfemu i često su odlučujući prilikom izbora. Gornje note su obično citrusi: agrumi poput limuna, narandže, bergamota i grejpfruta. Ovi mirisi su osvežavajući i koriste se u parfemima za proleće i leto. Zelene note i mirisi kao što je menta, bazga i sveže pokošena trava daju parfemu prirodnu svežinu. Ove note su česte u unisex i sportskim parfemima jer pružaju osećaj lakoće i čistoće. Lagani začini poput lavande, ružmarina i bosiljka se dodaju gornjim notama za dodatnu dimenziju aromatičnosti.

Srednje note, koje su poznate i kao srce parfema, se razvijaju nakon što gornje ispare, i traju između 2 i 4 sata. One čine osnovu parfema i daju mu karakter. Obično su bogate i složene, i čine jezgro onog mirisa koji se dugo zadržava na koži. Ovde spadaju cvetne note poput ruže, jasmina, ljiljana, irisa i ylang-ylanga. One parfemu daju ženstvenu i sofisticiranu notu i čine osnovu mnogih klasičnih parfema. Ako tražite idealan poklon, pogledajte naš vodič za poklone za žene i pronađite savršen parfem koji će je oduševiti

Osim njih, često se koriste i voćne note poput breskve, maline, kajsije i kruške, ali i egzotične poput manga koji daje slatkast i osvežavajuć miris. Ove note su česte u modernim parfemima, gde daju mladalački i opušten karakter. Začinske note poput cimeta, muškatnog oraščića, kardamoma i karanfilića dodaju toplinu i dubinu parfemu. Ovakvi parfemi uglavnom imaju senzualan i bogat miris koji je posebno pogodan za hladnije dane.

Bazne note su dugotrajne i razvijaju se polako, trajući od nekoliko sati do celog dana. One pružaju dubinu i stabilnost parfemu i omogućavaju da miriše na koži i kada druge note ispare. Bazne note su često teže, intenzivnije i sačinjavaju završni doživljaj parfema. Najčešće bazne note uključuju drvene note poput sandalovine, cedra, vetivera i pačulija koji daju duboku, zemljanu i često mističnu aromu. Drvene note su česte u muškim parfemima, ali su jednako popularne i u uniseks i ženskim mirisima jer pružaju osećaj trajnosti i postojanosti. Amber, tamjan, mirta i benzoe su smolasti mirisi koji takođe mogu biti bazni a parfemima daju toplinu i dugotrajnost. Orijentalni mirisi, odnosno parfemi, često imaju notu ambera jer asocira na luksuz i egzotiku. Mošus je senzualan i mekan miris koji ostavlja suptilan ali dugotrajan trag na koži. Ranije je mošus bio dobijan od životinjskih izvora, ali se danas koristi sintetički mošus koji verno replicira ovaj miris. Mošus je ključna baza mnogih parfema jer daje osećaj postojanosti i senzualnosti.

Orijentalni parfemi uglavnom kombinuju tople začinske i drvene note sa ambrom i mošusom. Ovi parfemi imaju bogat i luksuzan miris pogodan za večernje prilike. Cvetni parfemi su fokusirani na cvetne note poput ruže, jasmina i ljiljana, često sa dodatkom voćnih i zelenih nota za osvežavajući ton. Ovaj tip parfema se najčešće koristi u leto i proleće. Citrusni parfemi su oni koji sadrže dominantne citrusne note koje se obično kombinuju sa zelenim ili začinskim notama za svežinu. Citrusni parfemi su pogodni za dnevne prilike i letnje mesece. Drvenasti parfemi kombinuju drvene note poput sandalovine, kedra i vetivera sa začinskim ili cvetnim tonovima. Kao takvi, uglavnom su popularni među muškarcima i onima koji vole uniseks parfeme.

Kako odabrati parfem?

Odabir parfema može biti složen i zahtevan proces, s obzirom na raznolikost mirisnih profila i jedinstvene osobine koje svako od nas traži. Prilikom odabira parfema važno je uzeti u obzir lične preference, ali i karakteristike mirisa koje će se najbolje uklopiti u vaš stil i način života. Prvi korak je da se upoznate sa osnovnim notama parfema jer svaki od njih ima gornje, srednje i bazne note koje zajedno stvaraju jedinstvenu mirisnu kompoziciju. Razumevanje ovih nota može vam pomoći da bolje shvatite kako će parfem mirisati od trenutka kada ga nanesete pa sve dok u potpunosti ne ispari sa kože. Obratite pažnju na one note koje vam se dopadaju i razmislite o tome kako će se miris razvijati tokom dana. Kada birate parfem razmotrite priliku i sezonu. Za toplije mesece birajte lagane i sveže parfeme sa citrusnim ili cvetnim notama koje možete koristiti svakodnevno. S druge strane, topliji, začinski i drvenasti mirisi su bolji izbor za zimu i večernje prilike. Svakako uzmite u obzir i svoj stil života. Da li vam je potreban parfem za svakodnevni odlazak na posao ili za česte svečane događaje? Lagani, prozračni parfemi su često pogodni za posao, dok su složeniji, bogatiji mirisi savršeni za posebne događaje.

S obzirom na to da parfemi različito mirišu na različitim osobama zbog pH vrednosti i prirodnih ulja kože, važno je isprobati parfem direktno na koži. Nanesite parfem na unutrašnju stranu zgloba ili lakta i ostavite nekoliko minuta kako bi se razvile mirisne note. Za potpuno razvijanje parfema na vašoj koži sačekajte barem 30 minuta kako biste dobili dobar osećaj za srčane note, a idealno bi bilo da parfem nosite nekoliko sati pre donošenja konačne odluke. Tako možete proceniti i trajnost parfema na koži.

Vrlo važna stavka prilikom odabira parfema je koncentracija. Parfemi dolaze u različitim koncentracijama – parfum (parfemska esencija), eau de parfum (EDP), eau de toilette (EDT) i eau de cologne (EDC). Parfem ima najveću koncentraciju i najduže traje tako da ćete ga verovatno hteti nositi samo u posebnim prilikama i svečanostima. Eau de cologne i eau de toilette su lakši i osvežavajući, pa su pogodni za dnevnu upotrebu. Miris koji ostavljate za sobom ostavlja jak utisak na ljude sa kojima dolazite u kontakt pa je parfem i produžetak vaše ličnosti i izražava vaš jedinstveni stil. Ako volite avanture i egzotiku, arapski parfemi su možda tip koji treba da razmotrite jer dolaze sa toplim i bogatim notama poput ouda i začina. Ako preferirate klasičnu eleganciju, možda će vam odgovarati cvetni parfemi koji kombinuju note ruže, pačulija i mahovine. Za one koji vole minimalizam i jednostavnost se preporučuju sveže citrusne ili zelene note, dok su ljubitelji snažnih mirisa skloni začinskim, drvenim i orijentalnim tonovima.

Kako biste pronašli pravi parfem za sebe, verovatno ćete morati istražiti i isprobati više njih. Većina parfemskih kuća i prodavnica nudi uzorke ili mini verzije parfema, što vam omogućava da testirate miris pre nego što se odlučite za kupovinu. Ako odvojite vreme za istraživanje, možete otkriti nove brendove i mirisne note koji odgovaraju vašem specifičnom ukusu. Ponekad potraga za idealnim parfemom može trajati i godinama, ali kada ga pronađete, taj miris postaje vaš zaštitni znak. Na kraju, odaberite parfem koji budi pozitivne emocije i u kojem se osećate udobno. Parfem bi trebalo da vam pruži osećaj samopouzdanja i zadovoljstva svaki put kada ga nanesete. Samo će tako parfem postati deo vašeg identiteta, naglašavajući vašu autentičnost i stil u svakom trenutku.

Prilikom kupovine, pazite da to budu original parfemi. Postoji nekoliko stvari koje možete proveriti kako biste bili sigurni da su u pitanju kvalitetni original parfemi. Originalna ambalaža je precizno izrađena, sa jasnim i pravilno odštampanim tekstom. Celofan je čvrsto zategnut i bez nabora. Kvalitet staklene bočice je takođe visok, i poklopac se savršeno uklapa i zatvara. Pored toga, proverite da li se serijski broj na bočici poklapa sa onim na kutiji. Nedostatak ili neslaganje brojeva može ukazivati na falsifikat. Da biste osigurali kvalitet, birajte renomirane prodavnice ili ovlašćene distributere. Prodaja parfema putem ovih kanala smanjuje rizik od kupovine falsifikata. Kada se kupuju parfemi online, preporučuje se čitanje recenzija prethodnih kupaca jer to može biti garancija kvaliteta. Ako su vam cilj jako skupi parfemi, akcija tokom Black Friday-a ili sezonskih sniženja može biti pravo vreme da ih napokon kupite.

Popularni parfemi danas

U savremenom svetu parfemi su postali simbol ličnog stila i identiteta, a tržište obiluje raznovrsnim mirisnim kreacijama koje zadovoljavaju različite ukuse i prilike. Danas su popularni koji se kreću od klasičnih i elegantnih nota do egzotičnih, orijentalnih mirisa inspirisanih arapskim parfemima, dok su u vrhu popularnosti i brendovi kao što su Hugo Boss, Versace, Calvin Klein, i mnogi drugi. Hugo Boss parfem je izbor mnogih muškarca širom sveta a sa sobom nosi osećaj elegancije i sofisticiranosti. Među popularnijim muškim mirisima ističe se "Hugo Boss Bottled", parfem sa svežim i drvenastim notama jabuke, cimeta i sandalovine, koji je postao klasik modernog poslovnog stila. Među ženama je naročito poznata linija Hugo Boss Ma Vie koja donosi lagane, cvetne note kaktusovog cveta, ruže i kedra, što je čini idealnom za svakodnevnu upotrebu.

Versace parfem predstavlja luksuz i ekstravaganciju, oslanjajući se na bogate mirisne note koje su prepoznatljive i jedinstvene. Jedan od najpoznatijih mirisa za žene je Versace Bright Crystal koji kombinuje voćne i cvetne note i ujedno je i lagan i intenzivan. Idealan je za lete sunčane dane pa se preporučuje nošenje u leto ili proleće. Arapski parfemi su sve popularniji na Zapadu zahvaljujući bogatim i dugotrajnim notama. Inspirisani su sastojcima poput ouda, ambre, mošusa i začina i nude jedinstvenu dubinu i intenzitet. "Ajmal", "Rasasi" i "Al Haramain" su neki od brendova koji nude autentične arapske mirise, dok "Oud Wood" od Toma Forda donosi modernu interpretaciju arapskih mirisa, idealnu za one koji vole složene i egzotične tonove.

Antonio Banderas, parfem za muškarce, je poseban miris sa španskim šarmom. Ova linija donosi strast i temperament, karakterističan za Špance ali i ovog popularnog glumca. Antonio Banderas “The Icon” je parfem koji donosi talas svežine u gornjim notama kroz mešavinu italijanskog limuna, pojačanu crnim biberom, što ističe njegov najsvetliji i najsjajniji aspekt. Calvin Klein parfem linija poznata je po svojoj uniseks prirodi i minimalističkim, čistim mirisnim kompozicijama. “CK One” je bio prvi uniseks parfem koji je osvojio svetsko tržište a kombinuje sveže citrusne note sa zelenim čajem i jasminom. Drugi popularni parfem ovog brenda, “Euphoria” donosi bogate orijentalne note sa tamarindom, orhidejom i mahagoni drvetom, stvarajući senzualan i intenzivan doživljaj.

Chloe parfem je jedan od najpopularnijih parfema u poslednjih nekoliko godina zahvaljujući svom elegantnom i ženstvenom mirisu. Klasični "Chloe Eau de Parfum" kombinuje nežne note ruže, božura i ličija, sa baznim notama cedrovine, pružajući svež i sofisticiran miris. On je idealan za sve žene koje vole klasične ali jedinstvene mirise koji naglašavaju njihovu prirodnu eleganciju i šarm.

Karl Lagerfeld, parfem koji odiše kosmopolitskim stilom, je deo kolekcije koja donosi urbane, moderne mirise koji odražavaju luksuz. Ženski parfemi ovog brenda kombinuje citrusne i cvetne note limuna i ruže, sa bazom od mošusa i ambera, što ga čini intenzivnim, ali elegantnim izborom za žene. Karl Lagerfeld nudi i muške parfeme sa začinskim notama lavande, jabuke i sandalovine. Za ljubitelje italijanskog stila i intenzivnih mirisa, tu je Dolce & Gabbana parfem. "Light Blue" za žene je jedan od najprodavanijih parfema brenda, sa svežim notama jabuke, limuna i kedra, savršenim za letnje dane. Pod istim nazivom se može naći i muški parfem ovog brenda koji nosi bogate, orijentalne note duvana, đumbira i kardamoma.

Još jedan italijanski brend koji je jako popularan među kupcima, kada su u pitanju parfemi je Armani. Armani parfem obično miriše na eleganciju i luksuz. "Si" za žene nudi zavodljivu kombinaciju crne ribizle, vanile i mošusa, čime stvara senzualan i prepoznatljiv miris. Jedan od najpopularnijih parfema za muškarce je “Acqua di Gio” donosi lagane, sveže note mora i citrusa, i savršen je za sve prilike. Lancome parfem je jedan od onih koji pruža luksuzne i romantične mirisne note, idealne za sofisticirane žene. Jedan od najpoznatijih je "La Vie Est Belle", parfem sa slatkim i cvetnim notama irisa, pačulija i vanile, koji simbolizuje radost življenja. "Tresor" je još jedan klasik ovog brenda, sa cvetnim i drvenim notama koje stvaraju dubok, romantičan miris.

Saveti za upotrebu i dugotrajnost parfema

Parfemi su suptilan, ali moćan način izražavanja ličnosti i stila. Kako biste maksimalno iskoristili svoj omiljeni miris i osigurali da vam dugo traje na koži, potrebno je da se pridržavate određenih saveta. Preporučuje se da nanesete parfem na vlažnu kožu, idealno odmah nakon tuširanja, jer će hidrirana koža bolje zadržati miris. Možete prethodno koristiti i losion za telo neutralnog mirisa.

Parfem nanesite na mesta gde je puls najjači, a to su unutrašnja strana zgloba, vrat, iza ušiju, unutrašnja strana laktova i iza kolena. Toplota na ovim mestima pomaže u razvijanju i širenju mirisa. Nakon nanošenja parfema na odabrano mesto, nemojte ga trljati jer to može razbiti mirisne molekule i smanjiti intenzitet mirisa. Parfem ponekad možete naneti i na kosu ili odeću jer će to produžiti trajanje mirisa. Međutim, budite oprezni, jer alkohol u parfemu može isušiti kosu, a neki sastojci mogu ostaviti mrlje na tkanini.

Kako biste produžili mirisni efekat, koristiti proizvode iz parfemskih setova, poput losiona za telo ili gelova za tuširanje. Prilikom kupovine, obratite pažnju na visinu koncentracije mirisnih ulja. Eau de Parfum (EDP), traju duže od toaletnih voda (Eau de Toilette - EDT), pa imajte to na umu. Osim kako ga naneti, važno je znati i kako čuvati parfem. Parfeme čuvajte na hladnom i tamnom mestu, daleko od sunčeve svetlosti i izvora toplote, kako biste sprečili razgradnju mirisnih komponenti. Uvek dobro zatvorite bočicu nakon korišćenja kako ne bi došlo do isparavanja i oksidacije. Iako verujemo da vam je kupatilo najzgodnije mesto za odlaganje parfema, izbegavajte ga. Vlaga i temperaturne promene u kupatilu mogu negativno uticati na kvalitet parfema. Bolje je čuvati ih u spavaćoj sobi ili ormaru. Pomoću ovih saveta možete osigurati da će vaš parfem ostati svež i postojan i da će vam pružiti dugotrajno zadovoljstvo i prijatan miris tokom celog dana.

Vaš odabrani parfem je više od lepog mirisa, on je tu da oslikava vašu ličnost, evocira emocije i ostavi trajni utisak na druge. Pravilnim odabirom i upotrebom, parfem postaje neizostavan deo svakodnevnog stila i identiteta!